Push Your Family is a physics-based party game with wacky family members and slapstick like humor. Push each other in one of the interactive battlegrounds and be the last to survive or work together like only a family can in a road trip co-op adventure!

Wishlist on Steam!
Gameplay_Battle_Screenshot.png
Push your opponents into the dynamic level hazards, while scarcely avoiding the dangers yourself.
Gameplay_Quarantaine_Screenshot.png
Make your way to the Disinfector 9000™ and leave the house without touching infected family members.
Gameplay_Campaign_Screenshot.png
Work together and leave no family members behind on this road trip! Also, keep your eye out for characters and outfits along the way.
Indigo_ScreenshotsInGameCamera_07.png
Bauke Hoekstra

Bauke Hoekstra

08 Augustus 1997
  1. Artist statement; wat is je specialisme, wat maakt jouw werk uniek?

    Als gamedesigner focus ik binnen mijn werk heel erg op de core gameplay van een spel en het zorgen dat deze zo leuk mogelijk is voor de speler, als game designer sta je namelijk het dichtst bij de gebruiker. Verder ben ik van mening dat een gamedesigner (vooral in kleinere teams) van alles een beetje moet kunnen, zodat je een beter idee hebt van de scope van een project en beter kunt communiceren met je teamgenoten. Met dat in gedachten ben ik ook veel bezig met gameplay programming, aangezien je zo prototypes zo snel mogelijk kan door itereren, waardoor de iteratieloops zo snel mogelijk verlopen.

    Ik onderscheid mezelf door de mate van professionaliteit, oog voor detail, multidisciplinaire skills en gedrevenheid.

  2. Wat zijn je ambities? Wat wil je over vijf jaar bereikt hebben?

    Ik ben samen met Steven Vis een gamebedrijf gestart (Meteor Mug), waarin ik me bezig hou met het gamedesign, gameplay programming en de businesskant van het runnen van een eigen studio. Ik hoop dat we over vijf jaar nog steeds bezig mogen zijn met het maken van leuke toegankelijke spellen die goed aanvoelen en er goed uitzien. Mocht dit niet zo zijn dan hoop ik ergens te werken waar ze dezelfde principes volgen.

  3. Wat is het belangrijkste dat je hebt geleerd tijdens je studie?

    Tijdens mijn eerste jaar heb ik vooral geleerd waar ik me op wil focussen binnen de game-industrie en hier heb ik erg veel aan gehad. Toch vind ik het meest waardevolle van de studie het samenwerken, wat je vanaf het begin tot aan het eind van de studie constant doet. Op deze manier leer je veel van en aan elkaar. De lessen bieden maar een klein deel van de kennis en ervaring die je in alle jaren opdoet. Zeker aan het einde geldt: "The more you know, the more you realize you don't know".

  4. Overzicht van publicaties / exposities / prijzen / concerten / voorstellingen etc.

    Push Your Family:
    - De game is te Wishlisten op Steam.
    - Gefeatured in het Steam Summer Festival.
    - Genomineerd voor de Game Bakery Awards.
    - Geinterviewd door Game Kings.

    Overig:
    - Expositie: Toegankelijke Games op het Image Film Festival 2019.
    - Winnaar Excelence Prize Global Applied Gamejam 2018, Zuid Korea, Pohang.
    - Deelnemer Global Game Jam 2018, Amsterdam.